معرفی، نصب و آماده سازی محیط (Installation and Getting Started)
- معرفی زبان پایتون، ویژگی ها و امکانات
- نصب و راه اندازی (Installation)
- آشنایی با مفسر و حالت تعاملی (Getting Started with Python Interpreter)
- آشنایی با IDLE و حالت اسکریپتی (Scripting Mode and IDLE)
آشنایی با محیط های یکپارچه برنامه نویسی پایتون (Integrated Development Environments for Python)
- PyCharm
- Visual Studio
مفاهیم اولیه و قوائد کد نویسی (Python Basic Syntaxes)
- دستورات ساده (Simple Statements)
- شناسه ها، متغیر ها و ثابت ها (Variables, Identifiers and Constants)
- مقدار دهی متغیر ها و عملگر انتساب (Dynamic Typing and Assignment Operator)
- توابع ورودی و خروجی کنسول (Console Input/print )
انواع داده و انواع عملگر (Data Types and Operators)
- نوع داده عددی، رشته ای و منطقی (Number, String, Boolean Types and None Value)
- عملگر های محاسباتی و ریاضی (Arithmetic Operators)
- عملگر های رابطه ای و مقایسه ای (Relational and Comparison Operators)
- عملگر های منطقی (Logical Operators)
انواع داده مرکب (List, Tuple, Dictionary and Set)
- (List [v1, v2,...])
- (Tuple (v1, v2,...))
- (Dictionary {k1:v1, k2:v2,...})
- (Set {k1, k2,...})
ساختار های کنترلی (Flow Control Constructs) (ارائه در دو جلسه)
- دستورات شرطی (Conditional if-elif-else)
- حلقه تکرارشرطی (The while loop)
- حلقه تکرارمعین (The for loop)
- دستورات کنترلی حلقه (break and continue)
توابع (Functions)
- تعریف و بلاک بندی تابع (Functions Syntax)
- پارامتر ها و آرگومان های تابع (Function Parameters and Arguments)
- مقادیر برگشتی تابع (Function Return Values)
ماژول ها و فراخوانی توابع ماژول (Modules and Import-Statement)
- آشنایی با ماژول ها (Modules)
- فراخوانی توابع ماژول (The Import Statement)
- فراخوانی شرطی (Conditional Import)
توابع پر کاربرد و کتابخانه استاندارد (Frequently-Used Standard Library Functions)
- ماژول توابع محاسباتی و ریاضی (math and cmath Modules)
- ماژول توابع تصادفی (random Module)
- ماژول توابع سیستم عامل (os Module)
شیئ گرایی (Object Oriented Programming) (ارائه در دو جلسه)
- مفاهیم شیئ گرایی (OOP Basics)
- پیاده سازی کلاس ها (Class Definition Syntax)
- صفات و متد ها (Class Attributes and Methods)
- نمونه سازی از کلاس و تخصیص حافظه (Class Instantiation and Memory Allocation)
- وراثت کلاس ها (Class Inheritance)
- ترخیص و پاکسازی حافظه (Garbage Collection)
مبانی کتابخانه گرافیکی کیوی (Kivy Cross-Platform GUI/NUI library Basics) (ارائه در دو جلسه)
- آشنایی با ویجت ها (Introduction to Widgets)
- امکانات گرافیکی (Introduction to Graphics)
- کنترل رویداد (Inputes and Motion Events)
ایجاد بسته نصب برنامه (Buildozer Cross-Platform Package Maker)
- تهیه بسته نصب برای Android (Create a package for Android by Buildozer)
- تهیه بسته نصب برای iOS (Create a package for iOS by Buildozer)
کارگاه تمرین (Workshop): طراحی و برنامه نویسی یک بازی گرافیکی قابل اجرا روی کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند و تبلت با استفاده از
امکانات کتابخانه kivy و PyGame