مهارت ارتباطی توانمندی است که شما در هنگام انتقال و دریافت اطلاعات،از آن تکنیکها و روش ها استفاده میکنید؛ بهعنوان مثال هنگام مواجه با یک مشتری بیان احساسات، مذاکره، شنیدن، حرف زدن، مشاهده و همدلی نمونهای از برقراری ارتباطات است که باید بتوانیم حس خوبی را بهطرف مقابل انتقال دهیم و در نتیجه تأثیرگذاری مثبتی را در طرف مقابل برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود بدست بیاوریم.
ارتباطات در شکل های مختلف مانند تعامل چهره به چهره، مکالمات تلفنی و ارتباطات دیجیتالی مثل ایمیل و یا شبکه های اجتماعی به وجود میآید که ما باید بتوانیم بهترین و ایده آل ترین تأثیر و تصویر را از خود در نظر طرف مقابل به وجود بیاوریم.
هدف نهایی ارتباط این است که هر فرد به عنوان یک عامل موثر بتواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد ،به عبارتی دیگر طرفین در یک ارتباط بتوانند با یکدیگر مبادله افکار، عقاید داشته و یکدیگر را درک نمایند نتیجه اینکه هدف نهایی برقراری ارتباط رسیدن به هدف های عالی انسانی است.
با حضور در این دوره افراد با مطالب مهم در خصوص نحوه برقراری ارتباط موثر آشنا خواهند شد و با انجام تمرین ها و بازی های مدیریتی آموخته های خود را تمرین می نمایند.