.: مشخصات درس
اهداف و مهارتها

توانمند سازي  علاقه مندان به  ساخت كليپ هاي ويدئويي وانيميشن و موشن گرافیک با امکانات و مهارت های لازم کار با After Effcts



شرایط شرکت کنندگان
آشنايي كامل با ويندوز داشتن ذوق و استعداد هنري مرتبط

توانایی های مورد انتظار از دانشپذیران در پایين دوره
توانايي ساخت كليپ هاي ويدئويي وجلوه هاي ويژه سينمايي آشنايي با محيط هاي كاري و بازارهاي فروش محصولات

مخاطبان
تمامي افرادي كه به نحوي با گرافيك سر و كار دارند- دانشجويان هنر- آزاد كار ها( freelancer) كه مشتاق به كار در محيط اينترنت هستند كساني كه به هر نحو در ارائه (present)كردن يك محصول كار مي كنند. كساني كه در ارتباط با پروژه هاي فيلم برداري هستند طراحان وب و وب ديزاينر ها

مدت
40  ساعت

كاربرد درس در ساير دروس


سرفصل

  درباره افترافکت وآشنایی مقدماتی باپنجره ها

  • چراافترافکت روانتخاب کردیم.
  • نمایش قدرت افترافکت واینکه چه کارهایی می توان باهاش انجام داد . بازارهای بزرگ فروش
  • تفاوت جلوه های ویژه وموشن گرافیک
  • آشنایی کلی بامحصولات ادوب
  • انتقال مفاهیم پایه pixel aspect ratio frame size fps
  • آشنایی باکلیت پنجره های افترافکت
  • چگونگی واردکردن یک فایل به افترافکت
  • انواع ورودی های ادوب2020
  • کامپوزیشن چیست و نحوه ساخت کامپوزیشن
  • قراردادن یک فایل درکامپوزیشن
  • آشنایی با پنجره تایم لاین وکلیدهای آن
  • آشنایی باپنل کامپوزیش نوپنجره نمایش وکلیدهای آن

درانتهای این فصل دانشپذیرمی بایست با افترافکت آشناشده ونبایدکه باپنجره های افترافکت نا آشنا باشد.

 مقدمات انیمیشن در افترافکت
  • چاوش در ابزار های حرکت(transform)
  • آشنایی مقدماتی با کی فریم
  • انواع کی فریم ها وinterpolations
  • کپی گرفتن از کی فریم ها و ایجاد وقفه در بین کی فریم ها
  • چگونگی ساختن یک حلقه تکرار شونده در انیمشن
در انتهای این درس دانش پذیر می بایست با کی فریم و زمانبندی ها و انواع کی فریم ها آشنا شود.

 کار با ماسک ها

  • آشنایی مقدماتی با ماسک ها
  • انیمشن کردن ماسک ها
  • تغییر در کی فریم ماسک ها و تبدیل شکل ماسک ها (تبدیل نوشته به ماسک...)
  • آشنایی اولیه و معرفی فن رتروسکپی
  • استفاده از ماسک برای انیمیت کردن مسیر اجسام
  • ساخت یک انیمیشن نمونه با مسک ها و آشنایی با افکت stroke
  • حذف یک ایتم از فیلم با ابزار جدید content aware fill
در انتهای این درس دانش پذیر با تمامی نکات مسک ها آشنا شده و قدرت مسک ها در انیمیشن سازی را درک کند.
 شیپ ها در افترافکت
  • آشنایی با شیپ ها
  • تفاوت شیپ ها و ماسک ها
  • چگونگی انیمیت کردن یک  Shape  و ابزار های موجود در آن
  • تولید یک موشن شیپ
  • استفاده از  Puppet tool و انیمیت کردن با آن
  • قسمت های جدید Puppet tools
در انتهای این درس دانش پذیر می تواند موشن شیپ  بسازد و با کاربرد های آن  کاملا آشنا شود
  انیمیت کردن یک متن    
  • آشنایی مقدماتی با متن ها و ساخت متن در افترافکت
  • استفاده از حرکت های از قبل آماده ،در افترافکت (Preset)
  • ساخت یک متن بر روی یک مسیر
  • چگونگی ساختن یک  Preset
  • چاوش در ابزار های انیمیشن موجود در نوشته ها
  • اضافه کردن یک لرزاننده به متن
  • تبدیل یک فایل نوشته شده در فتوشاپ به یک فایل نوشتاری در افترافکت
در انتهای این درس دانش پذیر با متن و ایزار های درونی متن ها آشنا شده و می تواند متن ها را انیمیت کند.

 ابزار های کمکی انیمیشن

  • استفاده از  Motion sketch  و  Smoother
  • استفاده از  Wiggler
  • استفاده از  Auto orient  و  Split layer
  • camera orientation
  • Alignments
  • استفاده از Time remapping
  • استفاده از Anchor point  در ساخت انیمیشن
در انتهای این فصل دانش پذیر با ابزار های کمکی انیمیشن آشنا شده و به صورت مقدماتی می تواند آنها را بکار بگیرد.

 Parent  و مقدمات    Expression

  • اتصال ابتدایی لایه ها به یک  Null  ساخت یک آدمک و اتصال اجزای آن به هم
  • تمرین با چند خط
  • تمرین با نوشته ها
  • تمرین با دایره ها
  • مختصری از دویک ، کاراکتر سازی
  • آشنایی مقدماتی و اولیه با  Expression
  • opacity در اکسپرشن
  • نحوه خواندن اکسپرشن
  • time
  • اضافه کردن  Wiggle  و  loop  در  Expression
  • color controller
  • angle controller
  • wiggle Slider
  • rotation to position
  • انیمیت کردن یک نوشته توسط یک موزیک با  Expression
  • spectrum effects
در انتهای این فصا دانش پذیر با پرنت کردن آشنا میشود و کاربرد عملی آنرا در میابد همچنین به صورت کاملا مقدماتی با    Expression آشنا می شود

درس هشتم : مبانی  Compositing

  • آشنایی با  Blending mode 
  • آشنایی با  Track matt
  • آشنایی با پرده سبز و Key Light
  •  Compound effects  و  Displacement Map
  • Pre- Composing
در انتهای این درس دانش پذیر با بخش های کوچکی از VfX  آشنا می شود و به صورت مقدماتی و تمرینی چند افکت مهم را آموزش میبیند
   Track  و  Stabilize
  •  color correction & lumetriمفهوم
  • overexpose and underexpose- white balance and tint
  • چیستی و کارایی  Track & stabilize
  • اموزش فیکس کردن صحنه با warp stabilizer, handy stabilizer, mocha stabilizer
  • Trackکردن نقطه ای
  • آشنایی با آپشن های  track panel
  • آشنایی با ترک صفحه ای
  • آشنایی با camera tracker 3D
  • آشنایی با Corner pin  و  Track کردن با  Corner pin
  • آشنایی با موکا افکت

در انتهای این درس دانش پذیر با این دو مفهوم آشنا میشود و می تواند به صورت مبتدی یک جسم را ترک کند یا یک فیلم را تا حدودی  stabilize  کند.

 آشنایی با ابزار های  Paint

  • آشنایی با Paint , Clone , and Erase  وتمرین
  • ساخت یک پروزه ی براش مانند
در انتهای این درس دانشپذیر با مفهوم  Paint  و نکات آن آشنا می گردد.

 معرفی و آشنایی با سه بعدی سازی درافترافکت

  • آشنایی با  دوربین و صحنه های نمایش
  • ساخت یک متن سه بعدی با سایه
  • تنظیم صحنه برای یک صحنه سه بعدی
  • موتور سه بعدی افتر افکت
  • ساخت یک تکست سه بعدی با تکرار لایه ها و حرکت دوربین
  • آموزش ریگ های سه گانه برای کار با دوربین
  • اضافه کردن یک صحنه سینما ۴دی به افترافکت
  • تمرین با  vanishing Point
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک صحنه سه بعدی بسازد و دوربین و نور را در آن جایگذاری کند همچنین با کاستی های افتر افکت در زمینه سه بعدی سازی آشنا خواهد شد.

 فایل خروجی و رندر گیری

  • آشنایی با مفاهیم رندر
  • تفاوت خروجی های رندر برای برنامه های مختلف
  • رندر گیری با  Encoder
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک فایل خروجی و آماده برای نمایش یا استفاده در برنامه های دیگر را آماده سازد.

 رفع اشکال ، کار های اضاقه( کاملا اختیاری در صورت اضافه وقت یکی از مباحث زیر مطرح می شود)

  • تماشای یک پروزه ی اصولی و مباحث مطرحه
  • آموزش پارتیکولاد
  • آموذش اوپنیکال فلر
  • آموزش element 3d
تمامی دوره های به صورت تمرین همزمان است یعنی دانشپذیر باید بعد از اتمام هر کدام از مراحل به همان تمرین بپردازد .
فایل های تمرینی از قبل آماده شده و در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت.
آموزش مراحلی که به رنگ قرمز مشخص شده به صورت اختیاری است و قابل حذف شدن است و در صورت وجود زمان و علاقه دانشپذیران در همان کلاس اراِیه خواهد شد.
در انتهای این دوره دانشپذیر می بایست بتواند یک پروژه با کیفیت مطلوب ارایه دهد و به نحوی که حداقل نشاندهنده میزان تسلط فنی او در افترافکت باشد