.: مشخصات درس
اهداف و مهارتها
  • اولین دوره  تخصصی سه بعدی سازی و انیمیشن سازی در شیراز با هدف ساخت انیمیشن و سه بعدی سازی فضای داخلی و خارجی پروژه های معماری
  • تربيت نيروهاي  متخصص در زمينه سه بعدی سازی و انیمیشن سازی معماری به صورت حرفه ای
  • آموزش پلاگین های زیر در طول دوره: 
    Forest Pack , Rail Clone, Multi Scatter , Floor Generator , Grow Ivy , Dream Scape , Glu3D,Lucid ,Ray Fire,XrayUnwrap,…
  • این دوره متشکل از دوره های : مقدماتی - مدلسازی حرفه ای و احجام خاص - نور پردازی پبشرفته توسط Vray - انیمیشن معماری - پست پروداکشن- تدوین فیلم و صداگذاری


شرایط شرکت کنندگان
آشنايي با معماري ، نرم افزار Autocad يا ساير نرم افزار هاي ترسيمي معماري پذيرش در آزمون مصاحبه حضوري

توانایی های مورد انتظار از دانشپذیران در پایين دوره
ساخت هر گونه ساختمان و فضاي داخلي از ساده ترين حالت تا پيچيده ترين مدل ساخت انواع مبلمان ، لوستر ، المان و ... رندر گيري طبيعي فضاي داخلي و خارجي روز و شب به همراه پست پرداكشن ساخت انيميشن از پروژه هاي معماري

مخاطبان
دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته معماري و همچنين افراد علاقه مند به طراحي دكوراسيون داخلي علاقه مندان به يادگيري نرم افزار بصورت كامل وپيوسته

مدت
100  ساعت

كاربرد درس در ساير دروس


سرفصل
  1.    مباحث مقدماتی سه بعدی سازی و کامپیوتر گرافیک- تاریخچه و آشنایی با محیط نرم افزار - اصول مقدماتی نرم افزار 3Ds Max
  2. ساخت احجام استاندارد - ابزار های اصلی شامل : Move ، Rotate ، Scale-View Port Navigation Tools - ابزارهای انتخاب - حالت های نمایش پنجره دید
  3. آشنایی با Modifier های سه بعدی شامل : (Bend  , Twist, LatticTaper,Noise,Wave,Ripple,FFD  ,Melt, Patch Deform,Path deform,Spherify, ) برای تغییر فرم احجام
  4. منوی ابزار Group و Layer
  5. منوی فایل شامل Merge ، Import ، Export
  6. ابزار Snap
  7. ابزارهای مدیریت پنجره های دیدHide وFreeze 
  8. آشنایی با Shape ها و ابزار Editable Spline به صورت کامل
  9. Modifier های دو بعدی (Sweep,Lathe, Bevel,Extrude)
  10. Clone گرفتن از موضوعات - Array - Spacing Tools
  11. Boolean-Loft-Shape Merge-Terrain
  12. Mirror-Align-Link
  13. آشنایی با ابزار Editable Poly به صورت کامل
  14. ساخت مدلهای مبلمان مانند میز ، صندلی و ...
  15. ساخت مدلهای پر کار برد معماری مانند پله ، آبنما، قرنیز و ...
  16. نحوه کار کردن بر روی نقشه AutoCad
  17. نحوه ی صحیح وارد کردن فایل از سایر نرم افزار ها به مکس و کارکردن بر روی آنها مانند :Revit,Rhino,SketchUp,Archicad And …
    • ساخت فضای داخلی
    • ساخت نما و فضای خارجی
    • اصول نور پردازی مقدماتی و شناخت نور های استاندارند
    • اصول ساخت دوربین استاندارد و تنظیم و تغییر اندازه کادر رندر
    • اصول ساخت متریال مقدماتی
    • سفارشی نمودن محیط
    • اصول کار کردن با دوربین فیزیکال vray و اصول پایه ی عکاسی مانند : نحوه ی صحیح قاب بندی ، نقاط طلایی و ...
    • آموزش کامل تکنیک های مختلفمدلسازی توسط ابزار Editable Poly مانند : Low polygon و Mesh Smooth
    • آموزش Modifier های مرتبط مانند Shell ، Mesh smooth  ، Symmetry و ...
    • تکنیک ساخت احجام سیال مانند آثار زاها حدید
    • تکنیک ساخت انواع مبلمان و جزئیات معماری پیچیده مانند : سر در ، آبنما ، لوستر و ...
    • تکنیک ساخت احجام پارامتریک و فراکتال
    • مدلسازی توسط سیستم ذرات
    • مدلسازی قطعات صنعتی مانند بدنه ی اتوموبیل
    • مدلسازی موضوعات با جزئیات بالا مانند صخره ، کوه ، فضاهای تخریب شده ، مجسمه و ... توسط نرم افزار ZBrush
    • شناخت مبحث نور در دنیای اطراف ما ، فیزیک نور و نحوه ی عملکرد آن پیرامون ما با توجه به سطوح و رنگها
    • آشنایی با مبحث Global Illumation و حالت های مختلف پردازش آن مانند Irradiance map ، Light Cache ،Brute Force
    • آشنایی با مبحث Image Sampler و پارامترهای مهم Vray
    • آشنایی با مبحث HDRI و نور آسمان و نور خورشید
    • آشنایی با انواع نورهای موضعی که در فضاهای مختلف داخلی و خارجی استفاده می شوند
    • متریال Vray
    • آشنایی با مبحث Vray Proxy  Vray Discplacment -- Vray Fur - Vray Lens Effect
    • ساخت یک مثال داخلی و یک مثال خارجی
    • تکنیک های حرفه ای ساخت فضای سبز
    • اشنایی با مبحث Unwrap و ساخت بافتهای حرفه ای
    • اصول و مبانی ساخت انیمیشن ، ابزارهای ساخت و ویرایش انیمیشن در 3Ds Max و نحوه متحرک سازی موضوعات
    • آشنایی با Curve Editor  و Dope Sheet  - تکنیک های معروف انیمیشن معماری مانند تبدیل روز به شب ، تغییر متریال ، روند ساخته شدن ساختمان
    • تکنیک های رندر گیری انیمیشن در Vray و نحوه های مختلف ذخیره سازی فوتون ها و بازخوانی آنها برای افزایش سرعت رندر
    • ساخت انیمیشن های داینامیک مانند: ریختن اجسام ، شبیه سازی پارچه و طناب و اجسام نرم در نرم افزار 3Ds Max
    • شبیه سازی موضوعات پارچه ای مانند پرده ، سازه های پارچه ای ، رو تختی و ... توسط نرم افزار Marvelous Designer
    • نحوه ی ساختن موضوعات متحرک مانند انسان ، اتوموبیل ، فواره و ... – نحوه ی اسکلت بندی سازه ها برای انیمیشن در نرم افزار 3ds max
    • اصول حرفه ای انیمیشن و ساخت سیستم ذرات برای انیمیشن معماری
    • ساخت انیمیشن و رندر گیری توسط نرم افزار Lumion جهت سرعت بخشیدن به کار
    • تلفیق انیمیشن های ساخته شده توسط 3Ds max و Lumion
    • نحوه ی تدوین و اصلاحات فیلم های ساخته شده توسط نرم افزار Premiere
    • آشنایی کلی با نرم افزار فتوشاپ
    • تکنیک های پست پرداکشن
    • تنظیم رنگ نور
    •  استفاده از Eelemnt های Vray
    • تکنیک های کامپوزیت و تلفیق رندر با تصاویر واقعی
    • و ...